Az egyesületről

Kedves Internetes Olvasónk!

Ön most a Magyar Kisállat Ortopédiai Egyesület /MKOE/ honlapját látogatta meg.

Egyesületünk 2000-ben alakult tizenhét, az állatok mozgató szervrendszerének betegségeivel foglalkozó állatorvos részvételével.

Az egyesület céljai közt szerepel többek közt:

• a kisállat ortopédia, mint önálló tudományág elismertetése
  • adat- és információgyűjtés az egyes örökletes jelleget mutató ortopédiai bántalmak hazai előfordulásáról
  • szűrővizsgálati protokollok kialakítása, és a tenyésztői szervezetekkel történt egyeztetések után, azok bevezetése az érintett fajtáknál
  • széleskörű tájékoztató tevékenység folytatása az állatorvosok, tenyésztők és állattartók körében

A fenti tájékoztató munka hatékony eszköze lehet honlapunk is. A továbbiakban hasznos információkat szeretnénk nyújtani egyrészt állatorvos kollégáinknak, másrészt az érdeklődő állattulajdonosoknak a leggyakrabban előforduló ortopédiai bántalmakról. Kezdjük is mindjárt egy széles körben elfogadott tévhit eloszlatásával. Sok állattartó vallja, hogy kutyájának nincsenek fájdalmai, csak sántít! Meggyőződésünk, hogy a sántaság hátterében leggyakrabban valamilyen, a végtagokat érintő fájdalom áll! A fájdalom mindig valamilyen kórfolyamat kísérő jelensége. Ahhoz, hogy az adott betegséget eredményesen gyógykezelhessük, elengedhetetlen korai felismerése, majd szakszerű, a kiváltó ok megszüntetésére irányuló terápiája. Ezek miatt feltétlen ajánljuk, hogy egy sántaságot mutató beteget mielőbb, a témában mélyrehatóbb ismeretekkel rendelkező szakember vizsgáljon meg, diagnosztizálja a fájdalom hátterében rejlő okot és határozza meg a szükséges terápiát. Ellenkező esetben a megfelelő kezelés hiányában vagy a betegség késői felismerése miatt már visszafordíthatatlan folyamatok alakulhatnak ki, és a sántaság és vele a fájdalom is állandósul!

A kisállat ortopédia az állatorvoslás és azon belül a kisállat gyógyászat egy szűkebb szakterülete. Bármely állatorvos számára elsajátítható speciális ismereteket jelent, melyek megszerzése folyamatos tanulást igényel. Egyesületünk tagjai hosszú évek óta tökéletesítik tudásukat, hogy a kisállatok mozgászavarainak hátterében megbúvó okok korai felismerésével és hatékony terápiájával járulhassanak hozzá az ember és környezetében élő társállatok minden szempontból harmonikus együttéléséhez.

Diószegi Zoltán

MKOE elnök